Creators Connect Apeldoorn
‘Zwitsal Apeldoorn’
Vlijtseweg 130
7317 AK Apeldoorn

055 8448 673
apeldoorn@creatorsconnect.nl
Routebeschrijving

Creators Connect Oisterwijk
‘KVL fabriek’
Almystraat 14
5061 PA Oisterwijk

06 2258 18 80
oisterwijk@creatorsconnect.nl
Routebeschrijving

Creators Connect Apeldoorn
‘Zwitsal Apeldoorn’
Vlijtseweg 130
7317 AK Apeldoorn

055 8448 673
apeldoorn@creatorsconnect.nl
Routebeschrijving

Creators Connect Oisterwijk
‘KVL fabriek’
Almystraat 14
5061 PA Oisterwijk

06 2258 18 80
oisterwijk@creatorsconnect.nl
Routebeschrijving

E-mailnieuwsbrieven kleine bedrijven

e-Mailnieuwsbrieven voor kleine ondernemers

Waarom e-mailnieuwsbrieven onmisbaar zijn voor kleine ondernemers

Misschien verbaast het je, maar e-mail is nog steeds een van de meest gebruikte communicatiemiddelen wereldwijd. Ook voor kleinere ondernemers bieden e-mailnieuwbrieven dan ook een uitgelezen kans om je zichtbaarheid te vergroten, relaties op te bouwen en de omzet te verhogen.

1. Direct contact met je doelgroep

Op sociale media gaan je berichten vaak verloren in een stroom van prikkels, beelden en informatie. E-mailnieuwbrieven komen direct binnen in de inbox van je doelgroep. Dit is dus een direct kanaal en een directe link hebt naar je klanten, zonder tussenkomst van algoritmes.

2. Hogere betrokkenheid

De mensen die zich inschreven voor jouw e-mailnieuwsbrief hebben dat bewust gedaan. Ze zijn dus bovengemiddeld geïnteresseerd in wat je te bieden hebt. Dat maakt de kans groter dat ze je verhalen lezen en actie ondernemen op basis van de inhoud.

3. Bouwen aan relaties

E-mailnieuwbrieven zijn niet alleen bedoeld om te verkopen. Het is een uitgelezen kans en kanaal om de relatie met je klanten vorm te geven en te versterken.

4. Kosteneffectief

Het opzetten en versturen van e-mailnieuwbrieven is best betaalbaar. Zeker als je het vergelijkt met zoiets als het plaatsen van een advertentie.

5. Flexibiliteit

Een van de grootste voordelen van e-mailmarketing is de flexibiliteit. Een nieuw product introduceren, prikkelen met een exclusieve aanbieding of gewoon nuttige informatie delen; het kan allemaal.

6. Segmentatie en personalisatie

Met goede e-mailmarketingtools kun je ook je doelgroep segmenteren. Dus: een specifieke nieuwsbrief voor elke specifieke groepen klanten.

7. Meetbaarheid

Meten is weten geldt ook hier. Bij een e-mailnieuwsbrief zie je precies hoeveel mensen hem hebben geopend, op welke links ze hebben geklikt en zelfs hoeveel omzet eruit voortkomt.

De investering in e-mailnieuwsbrieven

Het opzetten van een nieuwsbrief kost misschien even wat moeite en energie. En misschien ook wel wat doorzettingsvermogen – je moet per slot van rekening natuurlijk langzaam je verzendlijst opbouwen – maar dan heb je ook wat. Een directe lijn met je klanten, waarmee je een stevige relatie opbouwt. Betrokken klanten tellen voor 2 nietwaar?

Handig! Ik wil meer kennis opdoen